בפרשת אמור הקדוש ברוך הוא הורה לכהנים להקפיד על המתנות שהם מקבלים מטעמו, מעם ישראל. הם צריכים להיות זהירים במיוחד שלא לעשות חילול הקודש. רש"י מציין, "יִפְרְשׁוּ מִן הַקֳּדָשִׁים בִּימֵי טֻמְאָתָן (ספרא)".
חומש מציין כ"ב מתנות אשר יתקבלו על ידי הכהנים. רובם הם חלק מן הקורבנות שנתן בבית המקדש אשר יכול להיות מרצון או חובה. הרעיון הוא שהקורבנות הם מתנה כלשהי לקדוש ברוך הוא, והכהנים לא רק מקבלים אותם בשמו אלא גם צורכים אותם בשמו. מעשרות הם כמו מסים. חלקים של מאפים, חלקים של חיות שנשחטו, הראשון של הצמר, ואת הפירות הראשונים הם סוג של מתנות בפועל. הכסף שניתן לפדיון בן ראשון הוא מתנה חובה. דברים שנתרמו לבית המקדש הם מתנות אמיתיות.
אנשים צריכים כסף כדי לחיות. יש לו מגוון של שמות בהתאם הסיבה איך זה היה נתון. אדם מקבל שכר אם הוא בעצם משולם על זמנו. משכורת משולמת למישהו האחראי למשימה מסוימת. לכן הוא יכול לעזוב מוקדם אם אין הרבה מה לעשות, אבל צריך להישאר מאוחר אם יש הרבה מה לעשות, למרות שזה אותו כסף. חבר דירקטוריון מקבל אות הוקרה על קבלת האחריות הכוללת לארגון, למרות שהוא רק משתתף בכמה פגישות בשנה.
רב ותלמיד חכם מקבלים צדקה. הרעיון הוא שכאשר אדם זקוק לעזרה שרק חכם או חבר יכול לתת או לתת לכתר לאירוע שמח מאוד, אלה האנשים שצריכים להיות שם. גם אדם לא יכול לחייב עבור היותו דוגמה טובה. בנוסף ישנם שירותים אשר תשלום ניתן לדרוש אבל זה יהיה מכוער.
פעמים אחרות הנושאים יכולים להיות עדינים או רגישים. לכך מתנה שניתנה ללא סיבה היא המתאימה. זה נכון במיוחד עם בעיות דתיות עמוקות הנוגעות ללב.
כדי להיות מסוגל לעשות את הדברים האלו אדם צריך להקדיש זמן רב בלימוד ובהתבוננות כדי להצליח בשירות כמו זה צריך לדעת איך לקבל מתנה כראוי ולעשות אותו קל עבור אדם לתת . זה מתחיל עם קבלת המתנה בנעימות ובכבוד. משמעות הדבר היא כי תלמיד חכם צריך להיות לא מגעיל. ככל שהוא מתלכלך, הוא צריך להתרחץ מיד.
את המתנות עצמן יש להתייחס בכבוד. זה הכי טוב אם הנמען משתמש בהם בעצמו אבל יש מהם כמו ממון. במובן האמיתי צדיק מקבל את המתנה כי הוא התגשמות של ערכים דתיים התורם יקירתי של התורם. כתוצאה מכך מתנה היא מתנה אל הקדוש ברוך הוא. לכן הטיפול הנכון שלהם הוא קידוש השם של ה'.
לע"נ האמא מלכה בת חיים ז"ל נלב"ע טז ניסן תשנ"ח
העלון ניתן לקבל בדואר אלקטרוני וגם באתר http://dyschreiber.blogspot.com
No comments:
Post a Comment