ספר משלי מתאר את מי שתחת השליטה של היצר הרע ואומר: כִּי לֹא יִשְׁנוּ אִם־לֹא יָרֵעוּ וְנִגְזְלָה שְׁנָתָם אִם־לֹא יכשולו [יַכְשִׁילוּ]", (משלי ד טז). "כִּי לָחֲמוּ לֶחֶם רֶשַׁע וְיֵין חֲמָסִים יִשְׁתּוּ", (שם יז)."דֶּרֶךְ רְשָׁעִים כָּאֲפֵלָה לֹא יָדְעוּ בַּמֶּה יִכָּשֵׁלוּ", (שם יט).
סיבות שכיחות לאובדן שינה הן בגלל דאגה או הפרה של שגרת חיים חזקה. לכן רשע שעושה כל הזמן דברים רעים ועושה אותם בכוונה, עלול למעשה לאבד שינה בגלל שבירת ההרגל להיות רע וממש סבול רגשות אשמה כי הוא לא עשה משהו גרוע.
עניינו של לחם הוא ציווי החיים. כי חייב לאכול אותו. בנוסף אם אכל עם אחר זה יוצר רגש של ידידות. אם נאכל כחלק ממסיבה, עושה קשור יותר חזק לסיבות של החגיגה ואת הסיבות הללו יהיו היבט חזק למשתתפים. כאשר משמש לחם כמשל מתייחס למהותו של האדם ואת הסיבה שנותנת לו רוח חיים. במקרה שהביא משלי, לחם רשע, פירושו שהחיים של זה הם חיים של רע, וזה מה מגלם אותו, ושומר אותו בחיים. זה התכלית שלו ואת חברתו.
עיקר היין היא שיכרון. חלקים מזה הם שמחה, עומק ושלווה. כמו לחם זה גם יוצר קשר. משלי משמש את המילה "חֲמָס". פירושו לדחות העונש ממעשה רע. דוגמה שנתפס גונב או מרמה, אבל היה מסוגל לברוח. אי נמי זכה במשפט דווקא כאשר הוא חייב. גנבים יהיה להתרברב ולהראות דברים שהם שדדו. ומזיקים יצחיקו על אכזריותם ועל שובבותם. ההיבט של היין הוא שהם יהיו שיכורים ונלהבים על הדברים העקומים שהם עשו.
המשפט האחרון משווה את הרוע לחושך ומזכיר את נפילתו של רשעים, אך אינו יודע מדוע. רשע סוגר לעתים קרובות את עיניו על דברים שהוא לא רוצה לראות. יש בעיות בזה. הדברים שמתעלמים מהם יכול להיות כלי ההרס. גם תפיסתו של האדם עלולה להיפגע באופן כללי. נוסף על כך, מקור הגמול עשוי להיות מתוחכם מאוד. רשע יביט בו בצורה שטחית מאוד ויסיק את המסקנה הלא נכונה.
לע"נ האמא מלכה בת חיים ז"ל נלב"ע טז ניסן תשנ"ח
העלון ניתן לקבל בדואר אלקטרוני וגם באתר http://dyschreiber.blogspot.com
No comments:
Post a Comment