בין פסח לשבעות זמן ספירת העומר. עומר הוא חבילת תבואה. התבואה מבשילה
בתחילת האביב באותו זמן שחל פסח. בהגיע שבועות שהוא באמצע האביב מקבלים הבכורות. בשבועות
אופים ככרות לחם מהחדש ומקריב אותם על המזבח בבית המקדש. ספירת הימים היא ביטוי של
התלהבות וציפייה, ולכן חג השבועות הוא זמן שמח כי זה מעיד שההשתדלות בפרנסה הצליחה.
הגמרא מסבירה שההתגלות בהר סיני התרחשה בחג השבועות. לכן בספירת
חמישים יום מיצ"מ למתן התורה, גם סופרים את הימים מהעת שקבלנו חירותנו
ושקבלנו המשימה הלאומית שלנו. צריך יותר מחירות לבד להיות חבר של אומה של רבנים. כדי
להצליח אדם צריך לדעת איך העולם עובד, שכל גמיש, והצצה של הבורא.
לקנות המידות האלו יש קבלה בספירת העומר. השבע שבועות נגד השבע
ספירות. לדוגמה שבוע הראשון נגד חסד, השלישי נגד יופי, האחרון שליטה. גם הז' ימי השבוע נגד הז' ספירות. לכן בארבעים ותשעה ימים מקביל כל שבע הספירות אחד נגד השני. לדוגמא, אנו נשייך גבורה עם
הצלחה ותפארת עם כבוד. בדרך זו אנו מפתחים את היצירתיות בעצמנו ורואה את העולם בכללותו ועם
מרכיביו.

שני החכמות מקושרות בשבעת הפרטים שלהם לשבעה של שצ"ם חנכ"ל, ושנים עשר הפריטים
שלהם לשנים עשר המזלות. מטרה אחד של אלכימיה הייתה לשנות עופרת לזהב באמצעות אבן החכמים. הייתה לאבן החכמים
תכונות נפלאות רבות ביניהם סם חיים. החיפוש עבור זה נחשב כמו עבודת הקודש.
זה כמו הספר יצירה בקשר האותיות שצריך להבין אותם, להשתמש אותם, לצרף אותם, ואפילו לשנות אותם. בדרך זו מגיעים לכל
מיני חידושים. בנוסף צריך להתבונן בטוב ורע, תחילה וסוף, ובארבע רוחות. בשקידה יש להכיר
המקום ופועל של כל נברא ונברא, ואיך הקב"ה שולט על הכול.
יש רמז בזה בפרקי אבות ב ג, " קנין ופתחי נדה, הן הן גופי הלכות. תקופות וגמטריאות, פרפראות לחכמה. פירש רבי עובדיה מברטנורא: קינין - קרבנות העוף קרויין
קינין, לשון קן צפור. ויש בהן הלכות חמורות, כגון אם נתערבו חובה בנדבה, או עולה שמעשיה למעלה בחטאת שמעשיה למטה. במשנה קינין מפורט
המצב הזה בשבע קנים. התוצאה מאוד מסובכת עם הרבה צרופים. יש חישובים דומים
במשנה יבמות כאשר בוחנים את ההשפעה של איסורי ביאה ועוסקים ביחסי משפחה מורכבים.
שימוש ראשי של הספירות הוא להבין את טבע הנשמה ורצונו של מקום. זה אפשרי עם אבן
החכמים האמיתית. חריפות רוחנית שאנו מפתחים באמצעות הלקח הזה מאפשר לנו להפוך את גרגרי
השעורה ללחם חיטה משובח, מרומם אותנו מלהיות עבדים במצרים לכוהנים של אדון החכמה, ומלמד אותנו איך
לפתוח את העיניים לעיוור ולהביא אסירים בחשכה לאור היום.
לע"נ האמא
מלכה בת חיים ז"ל נלב"ע טז ניסן
תשנ"ח.
ניתן באתר http://dyschreiber.blogspot.co.il וגם בדואר אלקטרוני
No comments:
Post a Comment