עניין פורים כמו עניין שבועות. שבועות זמן קבלת
עשרת הדברות. כאשר בנ"י קבלו עשרת הדיברות אמרו "נעשה ונשמע" משמע לחיות לפי תורת משה וגם ללמוד אותה.

אפשר לומר שבימיו של משה, ישראל לא ממש יודעים למה בדיוק הם
נכנסים. עם זאת, בימיו של מרדכי הם ידעו מה הם עושים. בנוסף התלמוד מספר
סיפור בהר סיני ישראל נאלצו לקבל את התורה, אבל בפורים הם קיבלו את זה מרצון,
כמו שהוא
אומר:
"ויתיצבו בתחתית ההר א"ר אבדימי בר חמא בר חסא מלמד שכפה הקב"ה עליהם את ההר כגיגית ואמר להם אם אתם מקבלים
התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם א"ר אחא בר יעקב מכאן מודעא רבה לאורייתא
אמר רבא אעפ"כ הדור קבלוה בימי אחשורוש דכתיב קימו וקבלו
היהודים קיימו מה שקיבלו כבר".
(גמ' שבת פח)
אפשר לשאול איך מרדכי מצווה על מתנות וחגיגות עם חברים ועניים
יחד עם דברים כמו לא לגנוב, לשמור שבת, לכבד את ההורים שלך. התשובה היא שכאשר יהודים חוגגים נצחון
על עמלק על ידי ארוחה חגיגית אחד עם השני ונותנים מתנות זה לזה,
הם מביעים
אהבת ישראל. אם אדם באמת אוהב את חברו, הוא גם רואה שאין
לגנוב ממנו, להיות מכור לעבודה, ולהכיר בכך שכל טוב מגיע מאבינו שבשמים.
בנוסף
רעיונות אלה הם נכונים לא רק ליהודים אלא לכל בני האדם, ואנחנו צריכים
לעודד את קבלתם. זה הרעיון להיות ממלכת כהנים וזה עניין גדול בתורה.
לע"נ הדוד אליהו בן יואל לייב ז"ל
נלב"ע ו ניסן תשמ"א
Blogger Hebrew http://dyschreiber.blogspot.com/2015/03/113.html
No comments:
Post a Comment